Milyen típusú cargot válasszak?

Ha sokat bringázol az autók között, forgalomban, érdemes kétkerekű típust választani. Gyermekszállításhoz az ún. Long John típus az ideális, mivel a csemete a sofőr szeme előtt helyezkedik el egy biztonságos kerettel körülvett ülésben. Létezik ennél rövidebb verzió is, a Szöcske, ahol a plató az első kerék felett helyezkedik el. Céges felhasználásra a háromkerekű (trike) teherbicikliket ajánljuk.

Hány gyermek fér a cargo dobozába?

A Teleporter bringa utastér mérete igény szerint választható. Az alapértelmezett padlóméret 691 mm hosszú, és 460 mm széles, amibe akár 2+2=4 gyerkőc is be tud zsúfolódni egymással szemben, és még élvezik is az utazást! Ráadásul a biztonsági övet is beköthetik. Emellett a csomagot sem kell az ölükbe adni: a háromszög alakú orr-részben külön rekesz fogadja a poggyászt. Az üléseket egyéni ízlés szerint lehet variálni, hiszen van olyan gyermek, aki nem szeret a menetiránynak háttal utazni. Lehet ISOFIX gyermekülés rögzítési pontot is kérni a padhoz.

Mekkora a teherbírás?

A szállítható össztömeg 210 kg, ez úgy jön ki, hogy egy 120 kg-os sofőr egy 90 kg-os csomagot szállíthat, vagy egy 90 kg-os csomag egy 120 kg-os sofőrt szállíthat. Általában a szűk keresztmetszet ilyen tömegek felett sem a gép, hanem a sofőr rutinja. Egyensúlyozni viszont csak elindulásig kell, utána már egyensúlyt tart a bicikli.

Mik a garanciális feltételek?

A Teleporter vázra élettartam-garanciát vállalunk. Ez azt jelenti, hogy ha a váznak bármikor baja esik (például elreped, esetleg eltörik, elgörbül), azt ingyenesen megjavítjuk. Ilyen esetben a műhelybe szállítást a vevőnek kell megoldania.

Miért kerül ennyibe?

A cargo kerékpárok ára magasabb az áruházi bringákénál, mert sokkal több vele a munka, és a szerkezeti elemek (csapágyak, csövek, lézervágott elemek) sem olyan egyszerűen beszerezhetőek, mint a régóta szabványos bringák esetében. Mi arra törekszünk, hogy a kerékpárjaink magyar pénztárcával is megfizethetőek legyenek, miközben a minőségből nem engedünk. Így sikerült cargobringáink árát a piacvezető Bullitt árának közel felére leszorítani.

Nehéz vezetni?

Elsőre furcsa, hogy a bringa orra messze van, de egy-két pedálfordulat alatt bele lehet jönni, menet közben pedig már észre sem vesszük, hogy nem egy hagyományos bringát hajtunk.

Mit mond a KRESZ?

Kétkerekű kerékpáron 16. életévét betöltött személy szállíthat 10 évnél nem idősebb, a kerékpárt nem hajtó utast a kerékpár pótülésén. Kettőnél több kerekű kerékpáron 17. életévét betöltött személy szállíthat a kerékpárt nem hajtó utast. Utast tehát csak az erre a célra kialakított pótülésen szabad szállítani kétkerekű kerékpáron – ha több ilyen ülés van, akkor akár több gyereket is magunkkal vihetünk.
Kerékpárral lakott területen belül legfeljebb 40 km/h sebességgel szabad közlekedni. Lakott területen kívül sisakban 50 km/h a megengedett legnagyobb sebesség, de csak ha utast nem szállítunk, sisak nélkül pedig 40 km/h. (40 km/h felett tehát kötelező a sisak!) Kerékpárúton 30 km/h, gyalog- és kerékpárúton 20km/h a megengedett maximális sebesség.